Driver du en klädbutik och letar tips på hur du kan skapa engagemang hos dina kunder i samband med en ny kollektion? Då har du hittat helt rätt. Ett trevligt kundevent där du visar upp den nya vinterjackan för dam är ett enkelt men effektivt sätt för att bygga bra kundrelationer.
Här kommer de bästa tipsen till dig som är butiksinnehavare och vill inspirera samt engagera dina kunder, oavsett om du driver fysisk klädbutik eller en onlineshop!
Tajma rätt med ny vinterjacka dam
För att väcka uppseende är det viktigt att nå ut med budskapet i rätt tid. Är tanken att öka intresset för butiken i samband med lanseringen av en ny vinterjacka till dam måste du vara ute precis lagom till det att dina kunder börjar funderar på vintergarderoben. Inbjudan till kollektionsvisningen ska helst dimpa ner i mejlboxen eller på posten när sensommaren går mot sitt slut. För det är då tjejer börja snegla på lite värmande plagg såsom en snygg vinterjacka dam.
Personligt och unikt event
Försök vara personlig när du bjuder in till visningen av den nya vinterjackan för dam. Det bästa är egentligen att göra eventet intimt med utvalda personer. Välj gäster med omsorg och tänk då på att det bör vara kunder som du vet kommer prata vidare om eventet, eller rättare sagt lanseringen av en snygg vinterjacka för dam. Om du skickar inbjudan på mejl tänk då på att vara konkret och direkt på sak. Många öppnar inte den här typen av mejl utan läser enbart de första raderna eller ämnet.
Överraskningar fungerar alltid
Med en intressant inbjudan och lite spännande ledtrådar om eventet är du på god väg. Däremot gäller det även att leverera när eventet väl ska äga rum. Därför bör du alltid förbereda visningen in i minsta detalj. Är tanken att kunderna ska få prova butikens senaste vinterjacka för dam? Eller vill du ha mannekänger som visar jackan och andra plagg från kollektionen? Det här är saker du måste bestämma i förväg för det ramar in hur kundkvällen ska genomföras. Ett stående tips är att ta hjälp av någon i din närhet som är duktig på PR och marknadsföring. Har du barn i tonåren kan du med fördel låta dem vara med och bistå med tips. De är nämligen proffs på sociala medier och vet hur du får igång ett snack om eventet!